[RECENZE] Captain America: Civil War

12. května 2016 v 12:26 | Rox & Brook |  Recenze

Zdravíčko, Mitgarďani, dobrý den, okurky.
Pro ty z vás, kterým jsme to ještě nenacpaly na sociálních sítích - včera jsme se s rodinou všichni sbalili a šli se konečně podívat na nejnovější film od Marvelovského Univerza, poslední film z trilogie o Stevu Rogersovi, známém jako Kapitán Amerika. Nemůžeme popsat, co přesně s námi onen film provedl . Jednoduše jsme na něj musely napsat recenzi (psala Rox -.-" Brook diktovala) - ale pro dobro našich blízkých a čtenářů, kteří film ještě neviděli, jsme se rozhodly, že recenzi uděláme spoiler-frei. Nemohly jsme však udržet naši záplavu pocitů, a proto jsme recenzi rozdělily diskrétně umístěným perexem. Pod ním najdete spoilerovou verzy, ve které na plnou drštičku řekneme, co si myslíme.
Doufáme, že se vám naše recenze bude líbit! A proboha, běžte se na ten film podívat @w@
Have fun, be safe, &...
Zái Jián!
Auf Wiederschreiben!

Název: Captain America: Civil War
Režie: Joe & Anthony Russo
Hrají: Chris Evans, Robert Downey Jr., Scarlett Johanson, Sebastian Stan, Anthony Mackie, Don Cheadle, Jeremy Renner, Paul Bettany, Elizabeth Olsen, Paul Rudd, Tom Holland, Chadvick Boseman a kvanta dalších….
Trvání: 147 minut
Jazyk: Angličtina s čínskými titulky

Anotace (zkopírovaná z CSFD):
Film studia Marvel Captain America: Občanská válka se odehrává v době, kdy Steve Rogers převzal vedení nově zformovaného týmu Avengers, který se nadále snaží chránit lidstvo. Dojde však k dalšímu incidentu, ve kterém sehrají Avengers nešťastnou roli. Politické tlaky vyústí ve vytvoření systému zodpovědnosti vedenému vládní organizací, jež na tým superhrdinů dohlíží a řídí ho. Nová skutečnost Avengers rozdělí na dva tábory. Jeden vede Steve Rogers, jež hájí svobodu Avengers, aby mohli bránit lidstvo bez vládních zásahů. Druhý vede Tony Stark, který překvapivě zastává myšlenku vládního dohledu a zodpovědnosti. Připravte se vybrat si svou stranu a přidat se k non-stop akci na dvou frontách.

Má anotace:
Všechno se sere, hoří, a mlátí.

Názor:
Na tento film jsme se těšily už opravdu dlouhou, dlouhou dobu. Brook proto, že uvidí svého Kapitána hned po roce, a já proto, že konečně dostanu svůj vysněný film s mým milovaným sad trash hobo, kde řekne víc jak pět vět. Ano, má sweet cinnamon roll mi neskutečně chyběla, a já jsem bez něj musela abstinovat dva roky se Stucky fanarty a špatně napsanými fanfikcemi.
A tak jsme se sebraly a celá rodina vyrazila do kina. Pár dní předtím jsme ještě trénovali na neotitulkovaných dílech Džungle Rtěnek a Supernatural, abychom to tedy nakonec bez titulků zvládly. A ano, zvládly.
Ten film byl jedním slovem skvělý. Nechci zacházet moc do detailů, od toho je část pod perexem, ale chci říct, že není, co bych vytkla. Příběh možná nepatrně pokulhával, ale choreografie bojových scén (kterých jsou tam kvanta) je dokonalá, interakce postav perfektní a vyústění mě opravdu nechalo s drštičkou otevřenou dokořán. Nehledě na spoustu nových postav, jako Agent 13, Black Panther, Ant-Man a Spiderman, kteří naprosto ukradli celou show (snad kromě Agent 13… ale upřímně, Sharon je super.)
Sad trash hobo a Captain homo je ta nejlepší bromance na světě. Fakt, moji dva nejmilejší američtí vojáci se opět vrací do akce jako dvě atomové bombičky. Ale i ten Team Iron Man měl cosi do sebe - Spidey a T'Challa vládli plátnu jako dva králové (i když jeden z nich už monarch je…) a Visionovi interakce s Wandou mě nechaly na krajíčku slziček.
And when Bucky did the thing with the motorcycle… @w@

Verdikt: 10/10

Tak, a teď už ke spoilerové verzi.

Jak jsem psala, nové postavy byli opravdu skvělé. Jediné, co mě nepatrně zklamalo, byl Baron Zemo - komiksy sice (zatím!) nečtu, ale aktivně se zajímám o jejich dění, takže jsem od Zema čekala… trochu víc. Stejně tak mi tam malilinko vadilo mnoho postav, ale zas musím zatleskat bratrům Russovým, že se jim tenhle cirkus podařilo kočírovat. Civil War mi přišla mnohem lepší, než Age of Ultron z minulého roku, kde se postavy lehce tloukli a neměli dostatek prostoru. Osobně mi přijde, že Civil War dává dost prostoru novým postavám, i když některé jsou lehce utiskované (loupne očkem po Natashe a Scottovi).
Další věc - romantický subplot. Opět tleskám bratrům Russovým, jak krásně se jim do příběhu podařilo zakomponovat nepatrné narážky na romantiku, ale přitom to neudělat tak nucené, jako Brucetashu v AoU. Ship Wanda x Vision budu ode dneška shippovat až do konce mých dní (i když je tam docela velká věková mezera… ale nakonec, vždyť Wanda je jenom tak o dvacet let starší… Najdou se i horší páry, ne?)
Když už jsme u romantických subplotů, rozhodla jsem se udělat jednu věc - nakonec ten Sharon x Steve ship přece jenom přetrpím. Už jenom proto, že Stevenek si někoho zaslouží a tomu nevinnému, roztomilému ksichtíku, který nasadil, když mu Sharon tedy jednu zobla. A nezapomeňme na Buckyho a Sama v autě, kteří tam křenili o sto šest. I když je to lehce úchylné vzhledem k tomu, že Sharon je Peggyina neteř (což jsem jen tak mimochodem věděla před filmem - děkuji, komiksy), přijde mi to i docela roztomilé. Sharon je prostě cute.
Co mě ovšem u filmu naprosto, ale absolutně rozsekalo, byl konec. Panebože. Celá scéna v Sibérii mě nutila sedět v sedačce jako zařezaná a jen s hrůzou koukat na plátno. Když se pak Tony vrhnul na Buckyho, absolutně jsem přestala dýchat. Nevím, jak jsem pak bez nádechu přežila následujících deset minut, kde se vážení páni řezali jako o život a já si hryzala nehty jako najatá, ale když se pak Buckymu podařilo si amputovat ruku (PODRUHÉ), absolutně mě to ohromilo. Dámy a pánové, tomu se říká konec! Celý konec byl ohromující, a Cap mi svým rozhodnutím vzdát se štítu naprosto vytmavil před očima.
A pak dali mou cinnamon roll zas k ledu. Ve Wakandě. Uprostřed džungle. S obrovským panterem ze šutrů.
Ale Capův tým se dostal z vězení. So I've got that going for me. Which is nice.
Celkově se mi film neskutečně líbil, v retrospekci se to dá i srovnat s nadšením, se kterým jsem odcházela z kina po Winter Soldierovi. Opravdu, ten film měl všechno, a mé OCéčkovské děti kolem mě běhají jako splašené, zjišťujíc, že jim mohu vytvořit příběh ještě dál.
PS: Myslíte, že ta holohlavá Wakandská slečna, co nařídila Tashe, ať se klidí, je T'Challova manželka, nebo jen nějaká asistentka? Protože DeeDee už dlouhou dobu potřebuje pairing…

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.